topracing.no
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,00

Forsendelse og retur

Bestilling
Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr e-mail med all informasjon. I tillegg mottar du en e-mail med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.

Levering

Normalt har du varene på utleveringstedet 3-5 dager fra vi har mottatt din bestilling. Posten gir deg beskjed når pakken kan hentes. Henter du ikke pakken, vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglementer. Dersom pakken din sendes til hentestedet, husk å hente den innen returfristen. Retursendingene koster oss mye mer enn de vanlige sendingene og vi må derfor ta et gebyr på 400kr om den kommer i retur som uavhentet. Dette for å dekke litt av frakten vår. Forleng hentefristen eller få noen til å hente for deg dersom du ikke får hentet selv. Gebyret kreves inn ved faktura eller når refundering gjøres via Klarna 

VENNLIGST LES DETTE: Noen ganger hender det at vi ikke har bestilte vare(r) på lager. Da bestilles varen(e) opp hos leverandør og sendes så fort de kommer inn til oss. Kan ta opptil 1 mnd å få dette inn. I slike tilfeller prøver vi å gi beskjed via epost. Skulle dere ikke få beskjed så vennligst send oss en epost på kontor@topracing.no, så sjekker vi opp og gir dere en leveringstid.

Kansellering/refundering
Så fremt ordren ikke er under behandling (forsendelsen er pakket og eller/sendt), kan du gå inn på "din side" å kansellere ordren. Dette gjelder kun for de som har opprettet konto i butikken. For kunder som har brukt "hurtigkasse" bes ta kontakt via vårt kontaktskjema.
Om du bruker angreretten og har betalt forsendelsen på forskudd (f.eks. via VISA/MasterCard), vil vi refundere innbetalt beløp innen 14 dager.

Dine angre- og returrettigheter:

Retur og reklamasjon
Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp melder du dette til via e-mail: kontor@topracing.no eller sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og vedlegger med dokumentert forklaring til grunnen du leverer tilbake varen. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake. 

Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved.

Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsak på returskjemaet.

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut returforklarings dokument og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 14 dager. Oppgi ditt bankkontonummer på returskjemaet, så har du pengene raskt på din konto

Angrerett
For dine innkjøp gjelder en angrerett på 14 dager. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til å, uten noen forpliktelser fra din side og bortsett fra transportkostnadene, sende tilbake de varene du har mottatt.
Du skal i så fall sende tilbake varene uskadede og ubrukte.
Avgiftene er de samme uansett hvor mange varer du har kjøpt. Gjelder det en brukt vare, kontakt oss via kontaktskjemaet. 

Spesialbestilte og/eller ikke lagerførte varer, tas ikke i retur.

Mangel ved varen

Hvis det foreligger en mangel ved varen, må kjøper, innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklarmert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd fra mangelen ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget. Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i hht reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren. 

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig

Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren ihht reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

 

Trykk ENTER for å søke